There was an error in this gadget

Tuesday, 7 December 2010

Judges Back Portuguese Newspaper After Football Dispute With Sporting

A judgement ordering the newspaper Público and four staff to pay 75,000 euros to Sporting Clube de Portugal for defamation breached the right of free expression, European judges have declared.

In today’s Chamber judgment in the case of Público - Comunicação Social, S.A. and Others v. Portugal (application no. 39324/07), which is not final, the European Court of Human Rights held unanimously that there had been:


A violation of Article 10 (freedom of expression) of the European Convention on Human Rights.

More Information

No comments:

Post a Comment